יום ספא – מתנה מושלמת לפסח

מתכננים מתנה מפנקת לחג הפסח המתקרב ובא? יום ספא, הוא רעיון נהדר אם כי לא חדש. טיפולי ספא הם מהעתיקים ביותר והם קיימים עוד מימי הרומאים והביזנטים, שבנו בתי מרחץ, חמאם, סאונות ומתקנים אחרים לרחצה מפנקת.

בתרבויות רבות, הספא שימש כמקום רחצה משותף בימים בהם לא הייתה קיימת אינסטלציה מודרנית, וחדרי רחצה פרטיים היו מנת חלקם של העשירים בלבד. בימינו, המבקרים בספא זוכים ליהנות ממסורות רגיעה שונות ומגוונות, המתערבבות זו בזו: העיסוי התאילנדי עם הארומתרפיות הסיניות וטקסי הסאונה הפיניים. אבל מהם היתרונות הבריאותיים של כל הפינוק ההיסטורי הזה, הגורמים לכך שיום ספא יהפוך לאותן מתנות לפסח, שמתקבלות באהבה רבה?

היתרונות של יום ספא – כמתנה נהדרת לחג

מספר מחקרים מראים שיום ספא עשוי לתרום לדברים טובים, מעבר למה שאתם יכולים לראות ולהרגיש פיזית. יום ספא יכול לשפר את מצב הרוח שלכם באופן משמעותי ולהשפיע לטובה על בריאות הנפש. הנה כמה מהיתרונות העיקריים:

  • הרגעה – בלוח הזמנים הקדחתני, לא תמיד קל לשלב יום כיף בספא כדי להירגע, אבל זה שווה כל רגע מזמנכם. הרפיה חשוב כדי לעזור לגוף להיפטר מרעלים. בנוסף, לחצים עלולים להוביל לאגירת מים מיותרת, לאובדן אנרגיה, ולתחושה שאתם רדומים.
  • אושר – עיסוי תורם לתחושה של אושר ורווחה נפשית.
  • המערכת החיסונית – יום בספא מחזק את מערכת החיסון ומשאיר אתכם עם הרגשה טובה יותר לאורך זמן.
  • שינה – נדודי שינה פוגעים בחלק גדול מאתנו. חוסר שינה עלול להוביל לתחושות של ייאוש, חרדה ודיכאון. יום בספא הוא דרך מושלמת לברוח מהמתח היומיומי, להירדם ולישון היטב.

יתרונות הטיפולים בספא

בזכות המדע המודרני ידוע היום על היתרונות שמציעים טיפולי הספא. מדוע וכיצד?

הסאונה, כמגינה מפני דמנציה

הנוהג ללכת לסאונה, לשבת על הספסל בחדר מחופה עץ בטמפרטורה גבוהה ובחום יבש, מקובל במדינות רבות, אם כי הסקנדינבים והמזרח אירופאיים בקיאים בכך במיוחד. הסאונה פופולרית מאוד בפינלנד, ואחד המחקרים מצא כי יש בה יתרון מיוחד, לפחות עבור גברים:

הגברים שהשתתפו במחקר נמצאו בסיכון של פחות מ-66% ללקות בדמנציה. מדוע זה קורה, עדיין לא ידוע. גם לא ידוע אם ממצא זה חל גם לגבי נשים או לא. אבל טיפול בסאונה עשוי להיות השקעה טובה בעתיד המנטלי שלכם.

הסאונה טובה לבריאות הלב והריאות

מדענים פינים מצאו כי שימוש תכוף בסאונה הציג ירידה משמעותית בסיכון בכול הקשור למחלות ולכלי דם. החוקרים גם גילו כי ככול שהביקור בסאונה יהיה ארוך יותר, כך יתעוררו פחות בעיות לב.

זה קצת מוזר, כי על פניו נראה שטמפרטורות גבוהות ילחיצו את הגוף והלב. אבל סאונה נתפסת כאמצעי שמפחית את העלייה בבריאות הלב בקרב מבקרים קבועים. האם זה נכון גם לגבי מבקרים מזדמנים? זה עדיין לא נבדק.

לטיפולי ספא יש השלכות בריאותיות נרחבות

טיפולי ספא ועיסויים יוצרים יתרונות בריאותיים נפשיים ופיזיים כאחד. למעשה, מחקרים מראים שתדירות הביקור בספא משפיעה באופן ישיר על:

  • איכות שינה טובה יותר
  • פחות ימי מחלה
  • פחות היעדרויות מהעבודה
  • פחות אשפוזים

ליתר דיוק, החום מהג׳קוזי, מהסאונה או מחדר האדים – מרגיע כאבים. וכאבים הם תוצאה של דלקת פרקים, פיברומיאלגיה ובעיות מפרקים אחרות.

טיפולים בחום ועיסויים משפרים את זרימת הדם ואת לחץ הדם. יש מכוני ספא שגם מציעים פילטיס ויוגה, המשפרים את הגמישות והנשימה.

יתרונות העיסוי

תהליך הטיפול בעיסוי תורם לגירוי מערכת הלימפה ומשפר את המערכת החיסונית. זרימת לימפה תקינה מגינה על הגוף כי היא מסלקת מהגוף ומהשרירים:

  • פסולת מטבולית
  • עודפי מים
  • רעלים
  • וחיידקים

העיסוי תורם להפחתת הנפיחות והכאב, ומעלה את יכולת הגוף להילחם במחלות. העיסוי משפר גם זרימת דם יציבה.

טיפולים בעור

טיפולי פנים וגוף ושימוש בבוץ מסייעים לניקוי רעלים וחיידקים מהעור. זה חשוב מכיוון שהעור הוא לא רק האיבר הגדול ביותר בגוף, אלא גם קו ההגנה הראשון מפני רעלים סביבתיים.

  • טיפולי פנים משחררים את המתחים מהראש והצוואר, מה שיכול למנוע כאבי ראש.
  • אמבטיות בוץ ופילינג יכולים להזין את העור באמצעות חומרים טבעיים מלאים בוויטמינים ומינרלים.
  • מכוני ספא רבים משתמשים במוצרים המגדילים את היתרונות הפיזיים והנפשיים של הטיפול הספציפי שלכם, כדי להוסיף משככי מתח ואמצעי הרפיה.

במילים אחרות, קרמים, ניקויים ותכשיר לחות, המכילים ניחוחות מרגיעים כמו לבנדר או אקליפטוס, ישלימו את מלאכת הניקוי, הרגיעה וההרפיה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *